Doriți să angajați lucrători străini? Avem informații importante pentru dvs. – actele necesare angajării acestora.

Doriți să angajați lucrători străini? Avem informații importante pentru dvs. – actele necesare angajării acestora.

Deși recrutarea de angajați din afara Uniunii Europene reprezintă o soluție la îndemână pentru mulți antreprenori care întâmpină dificultăți în ceea ce privește forța de muncă, este important să fii conștient de toate regulile și legile cu privire la această procedură. Pentru a te asigura că procesul decurge normal, fii atent și respectă legislația și paşii necesari.

  1. Care sunt documentele necesare pentru angajare?

Atunci când angajezi lucrători străini, trebuie să cunoști amănunțit prevederile din lege și să ai în vedere toate actele necesare pentru angajare. Dar este la fel de important să te asiguri că fiecare candidat are calificarea potrivită – poate că provine dintr-o poziție similară sau poate din șomaj, dar oricum trebuie să aibă instruirea adecvată și aptitudinile necesare respectivului job.

Există mai multe tipuri de lucrători pe care trebuie să îi țineți minte: lucrători permanenti, stagiari, au pair, sezonieri, transfrontalieri, detașați, lucrători ICT(transferați în cadrul aceleiași companii)  sau persoane cu calificare specială. Acestea se caracterizează prin natura activității desfășurate și durata acesteia. De exemplu, un angajat permanent este acela care are un contract individual de muncă pe o perioadă determinată sau nedeterminată.

Referitor la diploma de studii, pentru ca aceasta sa fie recunoscuta si validata, Ministerul Educatiei din Romania necesita obtinerea unui certificat de recunoastere, precum si traducerea, legalizarea si apostilarea diplomei. Odata ce acest certificat este obtinut, angajatul poate aplica pentru avizul de muncă.

Pentru lucrătorii străini se fac avize de muncă în funcție de durata șederii și tipul contractului – acestea pot fi pentru angajare sau detașare (valabil 12 luni într-un interval de 5 ani). Pentru lucrătorii permanenți sunt necesare și o declarație oficială din partea ANOFM și o solicitare la ambasada sau consulatul României din străinătate. Permisul de ședere se obține prin depunerea unei cereri la autoritățile imigrare, acesta fiind valabil un an (pentru cei cu contract permanent sau detașat) sau doi ani (pentru lucrătorii înalt calificați).

  1. Unde poți obține documentele necesare pentru a fi angajat?

Pentru angajarea unui lucrător de la o altă țară, angajatorul trebuie să prezinte un set complet de documente. Aceste documente include:

  • avizul de angajare,
  • viza de lungă ședere și
  • permisul de ședere în scop de muncă – toate acestea fiind obținute pe baza unor acte specifice în funcție de categoria în care se încadrează lucrătorul.

Dacă nu ai suficiente cunoștințe despre intocmirea documentatiei, procesul poate fi destul de complicat. Prin urmare, este recomandat să apelezi la o firmă specializată care se ocupă cu recrutarea de personal din țări precum Nepal, Sri Lanka, India, Pakistan etc. Echipa lor te va ajuta să obții toate documentele necesare și te va pune la curent cu toate procedurile în vigoare. Astfel vei putea respecta legea și vei reuși să găsești candidații perfecti pentru proiectele tale.

Alegerile tale în ceea ce privește angajarea de lucrători străini pot fi câștigătoare, dacă ai la dispoziție informația și resursele necesare. Astfel, documentează-te adecvat și colaborează cu profesioniști recomandați  pentru a ocupa posturile vacante din compania ta. Cu siguranță vei reuși să pui în practică aceste recomandări și vei gândi soluţii adaptate cerinţelor tale!

ECHIPA HForce

Leave A Comment